1.jpg1z.jpg2.jpg2z.jpg3.jpg3z.jpg4.jpg4z.jpg5.jpg5z.jpg6.jpg6z.jpg7.jpg7z.jpgvalley1.jpg

Aktualności

BEZPIECZNE FERIE 2024

    Dnia 25.01.2024 r. w naszej szkole odbyło się spotkanie przedszkolaków i klas I-III z Dzielnicowym Komisariatu  Policji w Adamowie Panem Rafałem Mioduchowskim.

     Spotkanie miało na celu uświadomienie przedszkolakom i uczniom, jak w bezpieczny sposób spędzić ferie zimowe. Dzięki spotkaniu przedszkolaki i uczniowie utrwalili zasady poruszania się po drodze, poza tym usłyszeli przestrogi mające na celu uświadomienie zagrożeń wynikających z zabaw w miejscach niedozwolonych, takich jak np. zamarznięte zbiorniki wodne. Ponadto dowiedzieli się, jak ważną rolę pełnią elementy odblaskowe, które każdy uczeń powinien posiadać podczas poruszania się po ulicy, chodniku, czy podczas jazdy rowerem. Szczególną uwagę zwrócono na pilnowanie się przez dzieci opiekunów podczas wyjazdów feryjnych. Uczniowie aktywnie i z zainteresowaniem uczestniczyli w zajęciach.

     Dziękujemy za spotkanie. Mamy nadzieję, że nasza współpraca zaowocuje i pomoże przedszkolakom i uczniom bezpiecznie wrócić po feriach do szkoły.

Czytaj więcej: BEZPIECZNE FERIE 2024

Z działalności koła ekologicznego

    Ziemia jest naszym domem, więc za wszelką cenę powinniśmy o nią dbać. Wiedzą o tym uczniowie klasy piątej, którzy uczestniczą w zajęciach koła ekologicznego.

     Podejmowane  działania na zajęciach koła są nastawione  na wypracowanie u uczniów pożądanych nawyków, postaw proekologicznych i prozdrowotnych. Uczniowie wiedzą, że każdy mieszkaniec Ziemi powinien być uważnym i wrażliwym obserwatorem środowiska, w którym żyje, i wiedzieć jak je szanować i reagować na jego potrzeby .

     Na zajęciach uczniowie przystępowali do różnorodnych działań: stworzyli ekokodeks, badali stopień zanieczyszczenia powietrza w okolicy szkoły za pomocą skali porostowej i pasków taśmy samoprzylepnej, dokonali pomiaru stopnia natężenia hałasu w szkole i stworzyli listę zagrożeń dla zdrowia wynikających z dużego natężenia hałasu. Wykonali pożywienie dla ptaków, które w  pojemnikach zawiesili na pobliskich drzewach. Odbyli cykl zajęć edukacyjnych z zakresu ekologii. Poznali ekologiczne znaki graficzne stosowane przez producentów oraz  dowiedzieli się, jak powstaje ekologiczna żywność i jak powinniśmy żyć ekologicznie. Wspólnie z Kołem Łowieckim Ryś uczniowie zorganizowali zbiórkę żołędzi i kasztanów. Ponadto uczestniczyli w zajęciach terenowych z pracownikiem nadleśnictwa w Ławkach. Podczas zajęć koła wykorzystywane były  pomoce dydaktyczne zakupione w ramach ekopracowni.

Czytaj więcej: Z działalności koła ekologicznego

Zajęcia muzyczno-taneczne w klasie I

     Uczniowie klasy I mają możliwość uczestniczyć w zajęciach muzyczno-tanecznych,
w ramach których zaspokajają potrzebę ruchową dziecka oraz rozwijają szereg predyspozycji psychofizycznych: spostrzegawczość, pamięć, koordynację wzrokowo-ruchową, szybką reakcję, koncentrację uwagi, orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni.Ćwiczenia taneczne rozwijają również wyobraźnię uczniów, wyrabiają dyscyplinę wewnętrzną, mobilizują do działania, kształcą wrażliwość estetyczną.         
   Podczas zajęć wykorzystywane są różnorodne zabawy rytmiczno-muzyczne,które wyrabiają w dzieciach poczucie rytmu. Jest to podstawa to dalszej pracy w nauczaniu kroków podstawowych i tworzeniu całego układu tańca.    
  Piosenki, zabawy przy muzyce, tańce oraz próby gry na instrumentachperkusyjnych są to formy, z którymi uczniowie mieli możliwość spotkać się biorąc udział w zajęciach. Swoje talenty mogli zaprezentować podczas występów na apelach szkolnych.

Czytaj więcej: Zajęcia muzyczno-taneczne w klasie I

„Dziady” – arcydramat Mickiewicza

     Katolicki Teatr Edukacji zaprosił nas 9 stycznia do Ryk do sali widowiskowej na spektakl „Dziady” część II – z zaproszenia skorzystali uczniowie klas VIII i VIIb. Uczniowie obejrzeli zrealizowane z dbałością o słowo widowisko teatralne oparte na obyczajach, pieśniach i tradycji. Dramat naszego wieszcza został zagrany tradycyjne, ale też uzupełniony nowoczesną multimedialną oprawą, wywierając na oglądających ogromne wrażenie. Widowisko trwało ponad godzinę, a gra aktorów, ich niezwykły ruch sceniczny, mimika, gesty oraz dbałość o wypowiadane słowa sprawiły, że spektakl na długo pozostanie w pamięci uczniów i nauczycieli.

Czytaj więcej: „Dziady” – arcydramat Mickiewicza

TOP READER

 

KLASY I-III I NOWOCZESNE TECHNOLOGIE

     Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej uczestniczyli w zajęciach pokazowych w pracowni komputerowej, podczas których mieli możliwość poznania nowoczesnych narzędzi i technologii dostępnych w naszej szkole.

      Najpierw uczniowie obejrzeli drukarkę 3D otrzymaną przez szkołę w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Krok po kroku odkrywali zasady działania urządzenia, obejrzeli przykładowe wydruki oraz obserwowali proces projektowania modeli 3D z zastosowaniem platformy do projektowania Tinkercad. Następnie poznali możliwości innowacyjnego wykorzystania klocków LEGO Mindstorms do nauki robotyki i programowania. Dzieci z pasją i zaangażowaniem oglądały zgromadzone pomoce, słuchały informacji na temat możliwości ich wykorzystania, a także próbowały własnych sił poprzez udział w kreatywnej zabawie z mechanicznym pojazdem. Już teraz z wielkim zapałem zadeklarowały swój udział w zajęciach robotyki w starszych klasach.

Czytaj więcej: KLASY I-III I NOWOCZESNE TECHNOLOGIE

Joomla templates by a4joomla