1.jpg1z.jpg2.jpg2z.jpg3.jpg3z.jpg4.jpg4z.jpg5.jpg5z.jpg6.jpg6z.jpg7.jpg7z.jpgvalley1.jpg

Aktualności

Czwartoklasiści w Lublinie

W dniu 17.05.2024, klasa czwarta odwiedziła Lublin. Pod opieką wychowawcy pana Kuby Kardasa oraz pań: Ewy Adamczyk i Anety Michowskiej uczniowie wyruszyli na pełną przygód wyprawę.

Pierwszym punktem naszej wycieczki był Plac Zamkowy, gdzie uczniowie mogli podziwiać majestatyczny dziedziniec zamkowy oraz Kaplicę Trójcy Świętej, znanej z niezwykłych fresków, które zachwycały wszystkich swoją kolorystyką i historią. Po opuszczeniu kaplicy, wspięliśmy się po 207 schodach na 15 metrową wieżę donżon, która roztaczała wspaniałe widoki na całe miasto.

Przechodząc przez Bramę Grodzką, dotarliśmy na Plac po Farze, a potem na Plac Rybny. Uczniowie byli pod wrażeniem różnorodności architektonicznej, którą można było zaobserwować na Rynku Starego Miasta. Legenda o Czarciej Łapie wysłuchana pod Trybunałem Koronnym zrobiła na uczniach ogromne wrażenie.

Po chwili odpoczynku, razem z panią przewodnik Jolantą Gogacz grupa udała się w stronę lubelskich kamienic a także na miejsce pechowego kamienia, gdzie swój urząd niegdyś pełnił kat.

Przy Bramie Krakowskiej i Placu Łokietka uczniowie mieli okazję do zrobienia pamiątkowych zdjęć. Nowy Ratusz zaimponował wszystkim swoją nowoczesnością i kontrastem do starszych budowli.

Kolejnym etapem naszej przygody był spacer po Placu Litewskim, gdzie wspólnie podziwialiśmy piękno fontann oraz pozdrawialiśmy mieszkańców Wilna, korzystając z portalu, który pozwala na wideokonferencję w rzeczywistym czasie pomiędzy mieszkańcami obu miast.

Wieża Trynitarska oraz Archikatedra również znalazły się na naszej trasie, dostarczając uczniom wiedzy o bogatej przeszłości miasta.

Po intensywnym zwiedzaniu nadszedł czas na zasłużony obiad w barze Promyk. Następnie, dla ochłody, udaliśmy się do McDonald’s, gdzie oprócz wspólnego jedzenia lodów, grupa miała okazję do gry w zbijaka na dostosowanej do tego sali.

Zwieńczeniem naszego wyjazdu była wizyta w Multikinie, gdzie z zapartym tchem oglądaliśmy film pt. “Mój pies Artur”. Była to wspaniała okazja do wspólnego spędzenia czasu i relaksu po dniu pełnym wrażeń.

Śpiewając piosenki, recytując wiersze, rymowanki, opowiadając żarty a nawet wróżąc z ręki, powróciliśmy z całodniowej wycieczki o godzinie 19:00.

Chcielibyśmy serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom wycieczki za wspaniałą atmosferę oraz Opiekunom i Pani Przewodnik za nieocenioną pomoc i wsparcie. Odrębne podziękowania kierujemy dla firmy Pana Waldemara Maciejewskiego - HarleyTrans, która zapewniła nam bezpieczną i komfortową podróż.