1.jpg1z.jpg2.jpg2z.jpg3.jpg3z.jpg4.jpg4z.jpg5.jpg5z.jpg6.jpg6z.jpg7.jpg7z.jpgvalley1.jpg

Aktualności

Debata Uczniowska

30 listopada uczniowie gimnazjum uczestniczyli w nietypowej godzinie wychowawczej. Rozpoczęła się ona od następującego cytatu:  ,,Prawo Gordona Moore'a mówi o tym, że pojemność pamięci i szybkość obliczeń komputerów o tej samej wartości rynkowej podwaja się co dwa lata lub nawet co rok. Tymczasem mózg ludzki nie tylko nie rośnie, lecz wręcz przeciwnie - wraz z wiekiem jego objętość maleje. Obliczono, że u osób po trzydziestym roku życia codziennie obumiera około sto tysięcy komórek nerwowych. Czyżbyśmy więc byli na przegranej pozycji w porównaniu ze stworzonymi przez siebie komputerami? A jednak nie! Mózg ludzki jest strukturą złożoną, zawierającą około 100 milionów komórek nerwowych oraz nieskończoną ilość możliwości połączeń między nimi. Produkowane obecnie komputery musiałyby być przynajmniej milion razy sprawniejsze, by móc dorównać wydajności, jaką posiada ludzki mózg”.

Cytat ten był wstępem do podjętej debaty uczniowskiej na temat ,,Techniki efektywnego uczenia się”. Na początku uczniowie próbowali odpowiedzieć sobie na pytanie, czy potrafią uczyć się, a następnie każdy  przedstawił swoją technikę uczenia się. W ten sposób został wspólnie utworzony katalog technik efektywnego uczenia się. Oto niektóre z nich:

Techniki efektywnego uczenia się według uczniów gimnazjum:

  • tworzenie map mentalnych
  • kilkukrotne czytanie tekstu
  • tworzenie i rozwieszanie karteczek
  • robienie notatek
  • chodzenie po pokoju
  • śledzenie tekstu
  • zapisywanie najważniejszych informacji
  • czytanie na głos
  • ruch i ćwiczenia gimnastyczne
  • wnikliwe czytanie
  • zastosowanie kolorów
  • słuchanie muzyki
  • tworzenie tabel
  • rysunki
  • robienie fiszek
  • skojarzenia
  • pomoc internetowa
  • wzajemne przepytywanie się

 

Joomla templates by a4joomla