1.jpg1z.jpg2.jpg2z.jpg3.jpg3z.jpg4.jpg4z.jpg5.jpg5z.jpg6.jpg6z.jpg7.jpg7z.jpgvalley1.jpg

Aktualności

Wakacje!

Życzenia od Rady Rodziców

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Dobiegł końca kolejny rok szkolny pełen wrażeń, wyzwań i nowości. Wszystkim uczniom gratulujemy sukcesów i osiągnięć. Ósmoklasistom życzymy spełnienia życiowych planów i marzeń.

Nauczycielom dziękujemy za całoroczną pracę, poświęcenie i trud włożony w edukację naszych dzieci. Dziękujemy również pracownikom administracji a także pracownikom obsługi, którzy każdego dnia dbają o porządek i ład w szkole i zapewnienie ciepłych obiadów.

 Rodzicom serdecznie dziękujemy za życzliwość, pomoc, aktywne uczestnictwo w życiu  szkoły oraz zaangażowanie w edukację zdalną.

Życzymy wszystkim, aby tegoroczne wakacje były radosne, bezpieczne i pełne niezapomnianych przeżyć.

Wszystkiego dobrego!

 

Rada Rodziców

 

BEZPIECZNE WAKACJE 2020

PORADY DLA RODZICÓW

W okresie wakacyjnym dużo dzieci nie wyjedzie na kolonie czy obozy. Pozostaną w domach. Niektóre z nich, codziennie, przez długi czas będą przebywały same.

Mając na uwadze ich dobro przedstawiamy kilka rad, które mogą ochronić Państwa dziecko przed niebezpieczeństwem:

• co pewien czas przeprowadzaj z dzieckiem rozmowy profilaktyczne na temat zagrożeń, z którymi może się spotkać (zaczepki nieznajomych, obietnica pokazania czegoś szczególnie atrakcyjnego w odległym od domu miejscu, propozycja przejażdżki samochodem);

• naucz swoje dzieci, aby podczas Twojej nieobecności w domu nikomu nie otwierały drzwi (odwiedziny nieznajomych, krewnych, posłańców z pracy, a także innym dzieciom);

• zwracaj uwagę na sposób przechowywania kluczy od mieszkania, którymi dysponuje dziecko (najlepiej jest, gdy są przechowywane w szczelnie zamkniętej kieszeni a nie na sznurku na szyi lub pod słomianką);

• zapewnij dziecku bezpieczną zabawę w domu - zamontuj w drzwiach mocne zamki, zadbaj o odpowiednie zabezpieczenie instalacji gazowej i elektrycznej oraz urządzeń, które są do nich podłączone;

• poproś sąsiadów, aby zwracali uwagę na obcych, jeśli masz telefon , zadzwoń o różnych porach i porozmawiaj z dzieckiem. Schowaj przed nim wszystkie lekarstwa;

• nie ujawniaj swoim pociechom miejsc przechowywania wartościowych przedmiotów;

• w domu, obok telefonu, powinna znajdować się kartka z odnotowanymi numerami telefonów do pracy: Mamy, Taty lub bliskich członków rodziny (np. dziadkowie), warto również wskazać numery do: Policji. Pogotowia Ratunkowego i Gazowego, Straży Pożarnej.

 

W okresie wakacji dużo dzieci korzysta z różnych kąpielisk. Woda, nawet ta pozornie najspokojniejsza, jest groźnym i niebezpiecznym żywiołem. Większość utonięć czy też innych tragedii związanych z nieodpowiednim zachowaniem nad wodą, jest rezultatem lekkomyślności zarówno kąpiących się jak i ich opiekunów dlatego przekaż swojemu dziecku następujące informacje:

 

• kąp się w tylko w miejscach odpowiednio organizowanych, oznakowanych i pod opieką dorosłych,

• nie wchodź do wody wbrew zakazom ratownika, oraz w czasie kiedy wywieszona jest czerwona flaga,

• nie wchodź do wody bezpośrednio po obfitym posiłku czy też dłuższym opalaniu,

• w czasie kąpieli nie krzycz i dla zabawy nie wzywaj pomocy jeśli faktycznie nie jest Ci potrzebna,

• przed wejściem do wody skorzystaj z natrysku, a jeśli go nie ma, to ochłodź całe ciało wodą,

• przed każdym pierwszym skokiem do wody sprawdź jej głębokość i w miarę możliwości dno,

• przy użytkowaniu sprzętu wodnego (kajak, rower wodny, skuter itp.) należy bezwzględnie zaopatrzyć się w kapok.

Korzystając ze sprzętu pływającego, mimo że umiesz pływać, nie przeceniaj swoich umiejętności!

Pamiętaj o tym, że na plaży i kąpieliskach wypoczywają inni, pozwól i im przyjemnie spędzić czas nad wodą.

 

Jeżeli dziecko wyjeżdża na zorganizowany wypoczynek należy:

• dokładnie sprawdzić komu powierzamy opiekę nad dzieckiem;

• ustalić jakie ta osoba ma przygotowanie i doświadczenie zawodowe;

• uzyskać informacje jakie wrażenia wynieśli uczestnicy organizowanych przez nią poprzednich imprez;

• ustalić dokładny adres przebywania dziecka, warunki socjalne i opieki medycznej;

• precyzyjnie ustalić środki przewozowe. W razie wątpliwości co do stanu technicznego np. autobusu należy natychmiast powiadomić policję drogową lub najbliższy posterunek policyjny;

• dziecko wyposażyć w wykaz zabranych przedmiotów, najbardziej wartościowe należy oznaczyć (np. poprzez naszycie inicjałów);

• przekazać dziecku drobną kwotę pieniędzy oraz kartkę z dokładnym adresem domowym i numerami telefonów do domu, do pracy rodziców, (można włożyć do walizki gotowe, zaadresowane koperty z naklejonymi znaczkami).

Informacje nt. bezpiecznego wypoczynku ze strony MEN:

https://www.gov.pl/web/edukacja/bezpieczny-wypoczynek-poradnik-men-dla-rodzicow-i-opiekunow-2

 PORADY DLA UCZNIÓW

Kilka cennych rad i uwag dla uczniów jak spędzić bezpieczne wakacje:

1. BEZPIECZNA KĄPIEL - to ta w miejscach odpowiednio zorganizowanych i oznakowanych, będących pod nadzorem. W wodzie zachowuj się ostrożnie i nie utrudniaj kąpieli innym.

Zapoznaj się z regulaminem kąpieliska i przestrzegaj go.

NIGDY NIE SKACZ DO WODY W  MIEJSCACH NIEDOZWOLONYCH !!!

Brak opieki dorosłych, brawura, alkohol, głupie zabawy – oto dlaczego co roku w okresie wakacji setki młodych ludzi trafiają na wózki inwalidzkie.

Nie zaśmiecaj plaży – dbaj o jej czystość. Zawsze słuchaj poleceń ratownika.

2. KORZYSTAJ Z UMIAREM ZE SŁOŃCA

· odsłonięte części ciała powinny być chronione przez kremy zawierające filtry

· zrezygnuj z opalania w godzinach największego działania słońca tj. pomiędzy godz. 10.00 – 14.00.

· chroń oczy i głowę przed promieniami UV.

REGULARNIE PIJ DUŻE ILOŚCI PŁYNÓW !!!

Nadmierne korzystanie z kąpieli słonecznych może wywołać objawy niepożądane tj.

- poparzenia słoneczne,

- udar słoneczny.

3. PAMIĘTAJ ! podczas upałów występuje zwiększone zagrożenie pożarowe – przebywając w lesie, na podsuszonych łąkach, ścierniskach - ZACHOWAJ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ – staraj się nie zaprószyć ognia.

4.BEZPIECZNA ZABAWA na zabawy wybieraj miejsca bezpieczne, oddalone od jezdni   

   i wykopów.

5. Mów rodzicom zawsze dokąd wychodzisz. Unikaj przygodnych znajomości - nie

korzystaj z jazdy samochodem nieznajomym. Spacerując staraj się trzymać wartościowe przedmioty

należycie zabezpieczone przed złodziejem.

7. Nad zapewnieniem bezpieczeństwa Twojego i Twojej rodziny czuwa wiele instytucji, do których

możesz zawsze zwrócić się z prośbą o pomoc.

Pamiętajmy również o zasadach bezpieczeństwa, które powinniśmy stosować w okresie epidemii koronawirusa:

https://gis.gov.pl/bez-kategorii/dekalog-bezpiecznego-zachowania-podczas-epidemii-koronawirusa/

-----------------------------------------------

NUMERY ALARMOWE

997 POLICJA

998 STRAŻ  POŻARNA

999 POGOTOWIE RATUNKOWE

112 OGÓLNOEUROPEJSKI NUMER ALARMOWY

 Źródło: www.zyjbezpiecznie.pl

 

Żegnamy klasę VIII

 

26 czerwca 2020 roku to dzień zakończenia roku szkolnego 2019/2020, a dla uczniów klasy ósmej to dzień ukończenia szkoły podstawowej.   

W tym piętnastoosobowym zespole klasowym czworo uczniów  ukończy szkołę z wyróżnieniem.  Gratulujemy uczniom i ich rodzicom!

W ciągu roku szkolnego uczniowie tej klasy godnie reprezentowali naszą szkołę w poczcie sztandarowym.  Sztandar szkoły przejęli od swoich starszych kolegów. 

Obecnie, zgodnie z ceremoniałem szkoły, przekazują sztandar uczniom klasy siódmej.

Przekazanie sztandaru szkoły

    My, uczniowie klasy ósmej, tegoroczni absolwenci szkoły, przekazujemy Wam sztandar Zespołu Szkół im. Gen. Franciszka Kleeberga w Woli Gułowskiej. Dbajcie o niego i godnie reprezentujcie naszą szkołę. Niech będzie on dla Was zawsze symbolem ideałów, ku którym dążył nasz patron i wzorem rzetelnej pracy dla dobra szkoły i ojczyzny.

 

Przejęcie sztandaru

 W imieniu szkolnej społeczności przejmujemy od Was sztandar Zespołu Szkół im. Gen. Franciszka Kleeberga w Woli Gułowskiej i zapewniamy, że będziemy o niego dbać i  godnie reprezentować naszą szkołę.

 

WSPOMNIENIA ABSOLWENTÓW

Jak uczniowie klasy ósmej wspominają szkołę?

Oto kartka jednej z absolwentek  naszej szkoły:

Myślę, że szkoła podstawowa jest bardzo ważnym etapem w życiu każdego. Właściwie to ona uczy nas umiejętności, które wykorzystamy w naszym dalszym kształceniu i życiu.

Szkoła podstawowa, zwana ,,podstawówką’’ przyniosła mi wiele wspomnień, tych gorszych i tych lepszych. Cofając się do pierwszych dni widzę siebie, czyli dziewczynkę, która jest ciekawa życia. Niekoniecznie wie, co to znaczy ,,obowiązek’’ i ,,konsekwencje’’.

W klasach 1-3 moi rówieśnicy zazwyczaj żyli tzw. ,,chwilą’’, jak ja. Bardzo popularne było w tym okresie,, kolekcjonowanie karteczek’’ ze znanymi postaciami z filmów, bajek i seriali. Wszystkie dziewczyny w klasie miały swój własny segregator. Osoba, która posiadała karteczkę z brokatowym zdobieniem, budziła podziw i uznanie rówieśników. Niestety, szybko skończyłyśmy z tym, gdyż pani nie podobało się to, jak bardzo zaniedbujemy obowiązki, przez nasze dotychczasowe zajęcie. Od tamtego momentu zakazano przynoszenia segregatorów do szkoły. Znalazłyśmy sobie nowe zajęcie, jakim było pisanie małych gazetek zatytułowanych: ,,INFO-Panda’’. Osobiście uważam, że było to bardzo złym pomysłem. Co prawda wszystkie dziewczyny z klasy bardzo się zintegrowały, lecz plotki, które powstawały w rzekomych ,,gazetach’’ były bardzo nieodpowiednie.

Na początku klasy czwartej poznawałam życie osoby bardziej dojrzalszej. Czasami byłam skrępowana i nieśmiała, przy starszych rówieśnikach, lecz w tej klasie nauczyłam się znaczenia słowa ,,obowiązek’’. Właśnie wtedy zaczęłam być konsekwentna w tym, co robię. W klasie czwartej i piątej moim głównym zajęciem było bieganie po korytarzu wraz z rówieśnikami. Myślę, że bardzo denerwowaliśmy swoim zachowaniem nauczycieli i starszych kolegów, jednak zabawa była wtedy naprawdę udana. Spowodowane było to pewnie brakiem wyjść na plac zabaw, co w klasach 1-3 robiliśmy prawie codziennie. Do tej pory pamiętam zasadę przed pokojem nauczycielskim, która brzmiała: ,,Ja pukam, ty mówisz’’. W klasie szóstej zaczęła się już poważniejsza nauka. Zabawy odeszły na dalszy plan, a większość osób skupiła się na nauce, której było dużo. Chyba w tej klasie zaczęliśmy brać ją już na poważnie. Kontakt klasowy najlepszy był w początkach podstawówki. Niestety w okresie dojrzewania, po rozpoczęciu się siódmej klasy każdy zaczął skupiać się na sobie. Było bardzo dużo podziałów. Pomimo tego chyba najlepiej wspominam klasę ósmą i siódmą. Co prawda konfliktów było co niemiara, lecz były momenty za którymi naprawdę tęsknię. Najlepszym wspomnieniem była wycieczka do Poleskiego Parku Narodowego. Spędziliśmy ją w naprawdę miłej atmosferze, pomimo słynnej kłótni o ,,ostatnie miejsce w busie’’. Cieszę się, że mamy z tego wyjazdu wiele nagrań, które przypominają nam te śmieszne chwile. Nie mogę wyobrazić sobie, że to już koniec naszych wspólnych lekcji, które nas do siebie zbliżały. Wtedy zapominaliśmy o sprzeczkach i śmialiśmy się wspólnie z różnych żartów i sytuacji.

Moją klasę będę wspominała miło. Do tej pory uważałam, że nie będę tęskniła za tą klasą ze względu na różne zaistniałe sytuacje, jednak teraz, kiedy wiem, że to już koniec czuję się smutno, gdyż wspomnienia, jakie wybudowaliśmy przez tyle lat pozostaną mi w pamięci do końca życia. Ta szkoła stała się po części moim drugim domem, gdyż spędziłam w niej około 11 lat. Trudno uwierzyć, że jestem już jej absolwentką.

 

Pożegnanie klasy ósmej

   Ósmoklasiści!

   Wręczeniem świadectw ukończenia szkoły podstawowej zostanie zamknięty pewien rozdział Waszego życia szkolnego, który na pewno na trwałe pozostanie w Waszej pamięci i sercach.                         

                      Niech start w kolejny etap edukacyjny będzie dla Was pomyślny.

                                Dyrekcja, Wychowawca, Grono Pedagogiczne

 

Drodzy Uczniowie Klasy Ósmej!

Dziesiątki lekcji, przerw i w końcu ten ostatni dzwonek oznajmiający koniec pewnego etapu w Waszym życiu. Przygoda życia, bezpieczna przystań, a może po prostu szkoła miejsce pozostające na zawsze w pamięci.

To tu osiem lat temu zostaliście włączeni w społeczność szkolną. Krok po kroku zdobywaliście wiedzę by stać się ludźmi dorosłymi.

Życzymy Wam, by zdobyta wiedza i doświadczenie pozytywnie wpływały na Wasze życie. Nigdy nie traćcie nadziei.

Pamiętajcie, że nie tylko wiedza decyduje o Was, lecz to, co macie w sercu.

Nie rezygnujcie z marzeń i planów.

 

                  Wasi koledzy i koleżanki z klasy siódmej.

 

  Ten filmik jest dla Was i o Was!

 Link : https://youtu.be/JRvAWkx5lVk

 

 

ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2019/2020

Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!

W związku z nadal obowiązującym na terenie naszego kraju stanem epidemicznym nie odbędą się tradycyjne uroczystości, związane z zakończeniem roku szkolnego.

W  piątek, 26 czerwca 2020 roku, uczniowie klas I, II, III, IV, V, VI i VII otrzymają świadectwa szkolne zgodnie z poniższym harmonogramem (szczegóły zostaną podane przez wychowawców).

Miejsce wydawania świadectw szkolnych

Klasa

Godzina wydawania

Stolik nr 1 wejście od patio

 /nowy łącznik/

7

9:00-9:30

Stolik nr 1 wejście od patio

 /nowy łącznik/

6a

10:00-10:30

Stolik nr 1 wejście od patio

 /nowy łącznik/

6b

11:00-11:30

Stolik nr 1 wejście od patio

 /nowy łącznik/

5

12:00-12:30

Stolik nr 1 wejście od patio

 /nowy łącznik/

4

13:00-13:30

Stolik nr 2 wejście od kościoła

 /przy sali nr 8 i 10/

3a

9:00-9:30

Stolik nr 2 wejście od kościoła

 /przy sali nr 8 i 10/

3b

10:00-10:30

Stolik nr 2 wejście od kościoła

 /przy sali nr 8 i 10/

2

11:00-11:30

Stolik nr 2 wejście od kościoła

 /przy sali nr 8 i 10/

1

12:00-12:30

Obowiązuje zakaz zgromadzeń

 Uczniów klasy ósmej  zapraszamy w piątek, 26 czerwca 2020 roku o godzinie 9:00

na spotkanie z wychowawcą, połączone z rozdaniem świadectw do sali gimnastycznej (wejście od strony boiska)

Uczeń zobowiązany jest do posiadania długopisu, którym podpisywać będzie poświadczenie odbioru świadectwa. Poza długopisem uczeń niczego więcej nie przynosi. 

 

Nieodebrane świadectwa w dniu zakończenia roku szkolnego będzie można odbierać od poniedziałku 29 czerwca 2020 roku w sekretariacie szkoły po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

Z uwagi na obostrzenia rodzice nie mogą uczestniczyć w spotkaniach na sali gimnastycznej, nie mogą też towarzyszyć swoim dzieciom podczas odbioru świadectw (z wyjątkiem jednego rodzica/opiekuna ucznia klas pierwszych, drugich i trzecich w celu  usprawnienia wydawania świadectw).

Przypominamy, że wszystko musi się odbywać zgodnie z procedurami i wytycznymi GIS oraz MEN, które nadal obowiązują na terenie Polski we wszystkich placówkach oświatowych (maseczki, utrzymywanie odstępu między osobami). 

Kiedy potrzebna jest pomoc logopedy?

„Chodzi mi o to, aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa...”

Juliusz Słowacki

Kiedy potrzebna jest pomoc logopedy?

Jeśli dziecko...

·         Skończyło dwa lata, mówi tylko kilka słów, nie łączy ich ze sobą,

·         W wieku trzech lat, mówi niezrozumiale nie wypowiada głosek k,g,f,w,t,d,n,b,l,ś,ź,ć,dź

·         W wieku czterech lat nie wypowiada głosek s,z,c, dz,

·         W wieku pięciu lat nie wypowiada głosek sz, rz, cz, dz,

·         W wieku sześciu lat nie wypowiada głoski r,

·         Podczas mówienia wkłada język między zęby,

·         Ma problemy z gryzieniem, połykaniem, żuciem,

·         Ma trudności ze zrozumieniem mowy,

·         Mówi niepłynnie,

·         Często oddycha ustami.

Jeżeli coś Państwa niepokoi w rozwoju mowy dziecka, warto zgłosić się do logopedy.

 

Zadaniem logopedy w szkole jest:

  • Przeprowadzenie badań przesiewowych,
  • Diagnozowanie logopedyczne,
  • Organizowanie pomocy logopedycznej,
  • Prowadzenie terapii logopedycznej,
  • Podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji,
  • Wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli.

Główne cele terapii logopedycznej

·         Usuwanie wad i zaburzeń mowy,

·         Przywrócenie, wykształcenie mowy w przypadku jej braku,

·         Wyrównanie opóźnień mowy,

·         Rozwijanie percepcji słuchowej,

·         Rozwijanie komunikacji językowej,

·         Stymulowanie rozwoju mowy.

·         Wyrabianie umiejętności wypowiadania się w mowie spontanicznej.

 

Skuteczność terapii logopedycznej uzależniona jest  od współpracy logopedy z dzieckiem oraz rodzicem. Dlatego bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców w systematyczne ćwiczenie z dzieckiem w domu.

 

 

 Warto przeczytać :

·         Logopedyczne fakty i mity

         http://www.logopeda.info/sites/default/files/plakat_8_0.jpg

·         Zabawy buzi i języka dla każdego smyka

http://www.logopeda.info/sites/default/files/plakat_7_0.jpg

·         Złote reguły

http://www.logopeda.info/sites/default/files/plakat_0.jpg

·         Dwulatek mówi

http://bubagada.pl/co-to-znaczy-ze-dwulatek-mowi/

·         Smoczek i kciuk kontra mowa

 http://ulogopedy.pl/smoczek-i-ssanie-kciuka-a-rozwoj-mowy/

Joomla templates by a4joomla