Aktualności
Z wizytą w teatrze
- Szczegóły
- Odsłony: 1767
1 lutego dzieci i młodzież naszej szkoły pojechali do Ryk, by obejrzeć dwa spektakle teatralne.
dzieci@sieci_
Spektakl profilaktyczny dzieci@sieci_ to widowisko przeznaczone zarówno dla dzieci jak i dla młodzieży – obejrzeli je uczniowie klas 5b, 6, 7, 8 i 3 gimnazjum.
Oglądając spektakl wystawiony przez Teatr Profilaktyczny ALERT, uczniowie poznali historię młodego chłopca, ich rówieśnika, Artura, którego największym marzeniem było mieć jak najwięcej znajomych na Facebook’u. Artur w sposób lekkomyślnie dał się wciągnąć w grę rozgrywaną w sieci, która doprowadziła do tego, że jedyna życzliwa mu koleżanka ze szkoły znalazła się w szpitalu, a on sam padł ofiarą internetowego hakera, który całkowicie kontrolował jego życie, dzięki wielu fałszywym kontom na portalu społecznościowym.
Z pewnością wielu uczniów po spektaklu zadało sobie pytanie, czy i on sam nie stracił już kontroli nad swoim przywiązaniem do komputera.
Kolumbowie
Kolumbowie to spektakl Narodowego Teatru Edukacji, który opowiada o młodym pokoleniu skazanym i straconym przez okrutny los.
Młodzież klas 8 i 3 gimnazjum poznała historię piątki przyjaciół, młodych ludzi, którzy byli do nich bardzo podobni – tak samo mieli marzenia, kochali życie, ale okrutny los sprawił, iż zmuszeni byli stanąć do walki, a ich przyjaźń poddana została niezwykłej próbie. To opowieść o patriotyzmie, ofiarności, odwadze i poświęceniu, o dramatycznych wyborach, strachu, niespełnionej miłości i rozwianych marzeniach.
W tekst przedstawienia wpleciono fragmenty wielu utworów, między innymi „Kamieni na szaniec” Aleksandra Kamińskiego, „Pamiętnika z powstania warszawskiego” Mirona Białoszewskiego, „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall, „Opowiadań” Tadeusza Borowskiego, utworów Krzysztofa, Kamila Baczyńskiego Juliusza Słowackiego, Antoniego Słonimskiego.
To przedstawienie to apel o pielęgnowanie narodowej tożsamości i pamięci o tragicznej historii naszego kraju.
Dzień Babci i Dzień Dziadka
- Szczegóły
- Odsłony: 1727
Są takie dwa dni, jedyne dwa dni w roku, kiedy każdemu robi się cieplej na sercu, to święto naszych Kochanych Babć i Dziadków.
23 stycznia w Domu Kultury odbyła się wspaniała uroczystość, na którą uczniowie klas I-III zaprosili swoich Dziadków. Przybyłych licznie gości przywitał pan dyrektor Przemysław Sala, który również złożył dostojnym gościom życzenia. W trakcie uroczystości Babcie i Dziadkowie mogli podziwiać swoje pociechy w różnych formach artystycznych. Mali artyści z przejęciem odtwarzali swoje role, a czcigodni goście ze wzruszeniem odbierali czułe słowa kierowane pod ich adresem. Dzieci obdarowały swoich ukochanych Dziadków i Babcie słodkimi upominkami i własnoręcznie przygotowanymi laurkami z życzeniami. Mamy naszych uczniów przygotowały poczęstunek w postaci ciasta, herbaty i kawy. Atmosfera tej uroczystości była wspaniała, podziękowaniom ze strony gości nie było końca. W imieniu Babć i Dziadków wszystkim dzieciom, nauczycielom, rodzicom za zaproszenie i przygotowanie uroczystości podziękowała pani Ewa Stempniak.
Jeszcze raz dziękujemy Babciom i Dziadkom za przybycie na uroczystość i życzymy zdrowia, szczęścia, radości i wielu wspaniałych lat z wnukami.
ZA NAMI I SEMESTR
- Szczegóły
- Odsłony: 1962
Za nami I semestr roku szkolnego 2018/2019. Czas na podsumowania
ŚREDNIA KLAS
Szkoła podstawowa
5b – 4,01
4 – 3,83
7 – 3,6
6 – 3,57
5a – 3,53
8 – 3,16
Gimnazjum
3 gim. – 3,39
UCZNIOWIE Z NAJWYŻSZĄ ŚREDNIĄ
Szkoła podstawowa
1. Kl.5a, Ilaria Ziarek – 5,33
2. Kl.5b, Klaudia Lipka – 5,25
3. Kl.7, Adam Beczek – 5,21
4. Kl.4, Julia Abramczyk – 5,18
5. Kl.5b, Kamila Pikuła – 5,17
6. Kl.5b, Hanna Bujak – 5,08
7. Kl.5a, Adam Królik – 4,92
8. Kl.6, Jakub Walaszek – 4,91
9. Kl.5b, Jakub Pieńkosz – 4,75
10. Kl.4, Alicja Maciejewska – 4,73
Kl.4, Mateusz Walaszek, – 4,73
11. Kl.5b, Maja Szyszkiewicz – 4,68
12. Kl.8, Milena Jazurek – 4,64
Kl.6, Katarzyna Kardas – 4,64
13. Kl.6, Martyna Milczarczyk – 4,55
14. Kl.5b, Robert Dzido – 4,5
Kl.7, Karol Błażejczyk – 4,5
Kl.7, Katarzyna Godun – 4,5
Kl.7, Natalia Borkowska – 4,5
Gimnazjum
1. Antonina Kozłowska –5,27
2. Klaudia Cieślak – 4,87
3. Maria Brodowska – 4,73
4. Emilia Jazurek – 4,53
UCZNIOWIE ZE 100% FREKWENCJĄ
Julia Abramczyk
Emilia Kubik
Kacper Sarzyniak
Mateusz Kołodziejczyk
Klaudia Lipka
Kamila Pikuła
Katarzyna Cąkała
Oliwia Nastalska
Łucja Pietrzak
Jacek Tomaszewski
Adam Cybula
Mateusz Mioduchowski
Klaudia Ręcławowicz
FREKWENCJA KLAS
Klasa 4 – 95,33%
Klasa 4 – 93,95%
Klasa 8 – 93,6%
Klasa 5a – 92%
Klasa 6 – 92%
Klasa 7 – 92%
Klasa 3 gim – 89%
Zapraszamy do biblioteki!
- Szczegóły
- Odsłony: 1799
Szkolna biblioteka serdecznie zaprasza wszystkich uczniów do odwiedzin. Wśród wielu interesujących pozycji znaleźć można nowe tytuły, miedzy innymi:
M. Regner ,,Julka i Filip wciąż się kłócą”
M. Regner ,,Julka i Filip. Julka nie chce się uczyć”
M. Regner ,,Julka i Filip. Filip uwielbia gry komputerowe”
A. Edyk- Psut ,,Abecadło. Wierszyki o literkach”
E, Wójcik ,,Bajki o księżniczkach”
E. Safarzyńska ,,Bajki o dinozaurach”
E. Safarzyńska ..Bajki o konikach”
E. Safarzyńska ,,Kilka bajek o duszku Eugeniuszku”
E. Wójcik ,,Detektyw zagadka. Dziwny wtorek profesora Piątka”
E. Wójcik ,,Detektyw zagadka. Porwanie profesora Żabki”
E. Wójcik ,,Detektyw zagadka. Upiorna walizka”
I. Czarkowska ,,Detektyw zagadka . Zaszyfrowana wiadomość”
I. Czarkowska ,,Detektyw zagadka . Przygoda z duchami”
I. Czarkowska ,,Detektyw zagadka . Tajemnica Zielonej skarpetki”
P. Zarawska ,,Wieczór wróżb”
A. Paszkiewicz ,,Językowe wygibasy. Wierszyki dla dzieci”
A. Edyk – Psut ,,Wierszyki zgadywanki dla dzieci”
A. Edyk ,,Biegam, skaczę, pływam. Wierszyki o sporcie”
M. Konopnicka i in. ,,Cztery pory roku – wiersze dla dzieci”
M. Konopnicka i in. Wierszyki na deser”
D. Strzemińska ,,Co kraj to obyczaj – wiersze dla dzieci”
A. Paszkiewicz ,,Językowe wygibasy – wierszyki dla dzieci”
D. Strzemińska – Więckowiak ,,Kim zostanę ?- wierszyki o zawodach”.
Dzień Bezpiecznego Internetu
- Szczegóły
- Odsłony: 2470
Drodzy rodzice,
W związku ze zbliżającym się ogólnoświatowym Dniem Bezpiecznego Internetu, chcielibyśmy przybliżyć zagadnienie bezpieczeństwa w sieci.
Bezpieczeństwo w sieci wiąże się z zabezpieczaniem swoich danych, czyli informacji o sobie i swoich bliskich, takich jak adres, imię i nazwisko, numer telefonu oraz zdjęcia.
“Fear of missing out”(FOMO), czyli strach przed pominięciem „czegoś ważnego”, to zjawisko, które istnieje od zawsze, a obecnie powiązane jest z popularnością mediów społecznościowych i potrzebą bycia stale na bieżąco. Młodzi ludzie na bieżąco udostępniają swoje zdjęcia i nawzajem je komentują, często zapominając o zabezpieczeniu swojego profilu na portalach społecznościowych. Nie chronienie swoich danych może mieć przykre konsekwencje w przyszłości. Przestępstwa w sieci określane są mianem cyberbullyingu lub cyberprzemocy, jest to nic innego jak wykorzystanie technologii komunikacyjnej w celu rozpowszechniania aktów przemocy i czynienia szkody emocjonalnej adresowanej wobec innych. Ofiara takich aktów może nie być świadomą kto jest agresorem, w połowie przypadków ofiara zna agresora. Nie wszystkie formy cyberbullyingu są jednakowo niepokojące lub groźne. Wśród nich wyróżnić możemy:
Zapłon, Spalenie (wzniecanie kłótni/ konfliktów online używając agresywnego, obraźliwego języka),
Molestowanie (poniżające wiadomości, coś jak pośredni bullying),
Oczernianie (wysyłanie lub publikowanie okrutnych plotek o osobie, wymierzonych w jej reputację),
Wykluczanie (z grup online, np. na forum),
Personifikacja / Aktor (udawanie kogoś innego, zachowywanie się w sposób ryzykowny, szkodzenie reputacji osoby),
Cyberstalking (ciągłe, obsesyjne kontrolowanie i śledzenie aktywności online).
Cybergroźby są kierowane bezpośrednio lub w formie “dystresującego komuniaktu”, w którym osoba pisząca podkreśla swoją złość i może rozważać skrzywdzenie kogoś innego, siebie lub odbiorcę komunikatu, albo grozić popełnieniem samobójstwa.
Sexting- termin stosowany w sytuacjach wysyłania prowokacyjnych seksualnie obrazów siebie lub teksty wyraźnie o tematyce seksualnej. Więcej uwagi poświęca się tworzeniu obrazów o takim kontekście, ze względu na łatwość zrobienia takiego zdjęcia i ryzyka, na jakie się narażają młode osoby.
Zagadnienie to dotyczy zarówno dziewcząt, jak i chłopców. Zachęcamy do obejrzenia materiałów dostępnych na stronie DBI. w filmie zawarte są dane statystyczne, informacje związane z sekstingiem oraz w konsekwencji z cyberprzemocą.
Zachęcamy do zapoznania się z broszurami i poradnikami dostępnymi na stronie organizatora akcji Dzień Bezpiecznego Internetu.
https://www.saferinternet.pl/materialy-edukacyjne/poradniki-i-broszury.html
Znajdziecie tam państwo broszury i poradniki na tematy:
FOMO Jak sobie z tym radzić (Fear of Missing Out - obawę że coś nas ominie) i sposoby radzenia sobie z nimi.
Radzenie sobie z cyberprzemocą
Pomoc ofiarom cyberprzemocy
Pięć kroków do prywatności
Emoji - wyraź siebie
Broszura „Jak postępować w przypadku (cyber) przemocy?”
Broszura „Fakt czy Fake”
Kompedium ,,Bezpieczeństwo dzieci online"
Szczególnie polecamy broszurę „Zostań znajomym swojego dziecka” oraz film dostępny na stronie
Źródła:
https://www.saferinternet.pl/materialy-edukacyjne.html
http://pol.tabby.eu/co-to-jest-cyberbullying.html
BEZPIECZNE FERIE
- Szczegóły
- Odsłony: 2400
Ferie to czas wypoczynku, czas beztroskich zabaw na śniegu i lodowisku. W trosce o bezpieczeństwo naszych uczniów – 17 stycznia 2019 roku – przybyli do naszej szkoły aspiranci: Tomasz Burzecki i Rafał Mioduchowski z Komisariatu Policji w Adamowie. Uczniom klas IV -V przypomnieli podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych i poruszania się po drodze (konieczność noszenia odblasków po zmroku). Omówili zasady postępowania, gdy jest się świadkiem wypadku, kiedy załamie się lód. Policjanci przypomnieli również o niebezpieczeństwach czyhających w sieci. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w spotkaniu, zadawali pytania, na które otrzymywali wyczerpujące odpowiedzi. Na koniec aspiranci życzyli wszystkim udanych i bezpiecznych ferii, na które uczniowie już czekają z utęsknieniem.