Aktualności
„Musztra” w Przedszkolu
- Szczegóły
- Odsłony: 1899
16 maja 2019 r. w ramach innowacji pedagogicznej „ Kim będę w przyszłości ? – Poznajemy zawody” nasze przedszkole gościło wyjątkowych gości – byli to żołnierze. Panowie opowiadali dzieciom, czym się zajmują i jak trudna i ważna jest ich praca dla dobra ojczyzny.Przedszkolaki z zainteresowaniem oglądały wyposażenie żołnierskiego plecaka. Goście zaprezentowali mundury, wyjaśniali emblematy i symbole narodowe oraz zwrócili uwagę na znaczenie kolorystyki stroju. Dużym zainteresowaniem cieszyły się atrybuty wojskowe, które dzieci chętnie przymierzały i prezentowały się w hełmie, berecie, masce przeciwgazowej oraz z atrapą broni. Goście poprowadzili trening, czyli „musztrę”.
Tematyka wojskowa zainteresowała nie tylko chłopców – także dziewczynki w przyszłości chcą zostać żołnierzami.
,,Nasza ,,brygada chemiczna...”
- Szczegóły
- Odsłony: 1910
Dobiegły końca zajęcia z chemii organizowane w ramach projektu ,,Rozwijamy kompetencje kluczowe uczniów szkoły podstawowej w Woli Gułowskiej”. Dzięki licznym pomocom dydaktycznym zakupionym w ramach tego projektu udało się przeprowadzić wiele działań. Młodzi ,,naukowcy” przy pomocy odczynników chemicznych, szkła i sprzętu laboratoryjnego pod okiem nauczyciela odkrywali prawa chemii, poszerzali swoją wiedzę teoretyczną o doświadczenia chemiczne. Uczniowie twierdzą , iż od dziś:
,,Nasza ,,brygada chemiczna”
jest naprawdę fantastyczna.
Tu coś złoży, tam rozłoży,
równanie reakcji chemicznej w mig ułoży.
Czy to atom, czy cząsteczka
dla nas to już bajeczka.
Do cylindra przelewamy
efekt piorunujący mamy
.Hej projekty kochane
z chemią związane.
Po ośmiu kończymy
z tego się cieszymy.”
Autorzy: uczniowie grupy projekcyjnej z chemii, klasa VII
Apel z okazji uchwalenia Konstytucji 3 maja
- Szczegóły
- Odsłony: 2561
,,Opowiedz nam, moja Ojczyzno, jak matka dzieciom ciekawym,
o latach znaczonych blizną, na wiekach chwały i sławy!
Wytłumacz nam, tak jak umiesz, skąd czerwień i biel sztandarów,
niech ludzie żyją tu w dumie, że taki wydał ich naród.
A jeśli wielka historia i dla nas ma trochę miejsca,
bądź z wiernych mi najwierniejsza i mnie weź sobie do serca!”
Dziś na początku kolejnego tysiąclecia, żyjąc w zwariowanym tempie, negujemy wszelkie wartości, odrzucamy jakiekolwiek formy czczenia przeszłości, wysuwając na plan pierwszy życie teraźniejszością. Buntujemy się więc przeciwko pompatycznym i górnolotnym słowom. Nudzą nas wiece, uroczystości, apele, rocznice, święta. Ale czy tak musi i powinno być?
Przecież naród, który nie zna swojej przeszłości, umiera i nie buduje przyszłości.
Myślimy, że wszyscy zrozumieli, jak ważnym wydarzeniem było uchwalenie Konstytucji 3 maja. Podczas apelu staraliśmy się odpowiedzieć na pytania, czym dla nas jest Ojczyzna, Naród, Wolność. Mamy nadzieję, że to nasze spotkanie zachęciło wszystkich do chwili refleksji nad tak ważnymi sprawami dla każdego Polaka. Przypomnieliśmy sobie jakże ważne wydarzenie z historii naszego kraju, które powinniśmy znać.
Bo przecież naród, który nie zna swej przeszłości, ginie i nie buduje przyszłości.
,,Pytasz się, gdzie jest i jaka?
W niewymierzonej krainie leży
.Jest w każdym wiernym sercu Polaka,
Co o nią walczył, cierpiał i wierzył.
W szumie gołębi na starym rynku,
W książce poety i na budowie,
W codziennej pracy, w życzliwym słowie,
Znajdziesz ją w każdym dobrym uczynku.
I jest w czerwieni maków,
I w białych kwiatach wiśni,
W piosenkach wszystkich ptaków
I w każdej naszej myśli."
Kącik informacyjno-profilaktyczny dla rodziców
- Szczegóły
- Odsłony: 2645
Szanowni Rodzice/Opiekunowie Prawni
Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnych materiałów informacyjno-profilaktycznych dotyczących: profilaktyki uzależnień, bezpieczeństwa w sieci, zdrowego odżywiania, zwalczania wszawicy. Kącik dla rodziców znajduje się przy bibliotece szkolnej.
Serdecznie zapraszamy każdego dnia.
PROGRAM TYGODNIA JĘZYKÓW OBCYCH
- Szczegóły
- Odsłony: 2542
PROGRAM TYGODNIA JĘZYKÓW OBCYCH
20 - 24 MAJA2019 r.
20 maja – poniedziałek
1. „Przedstawienie teatralne w języku angielskim dla najmłodszych” przygotowane przez uczniów klasy V.
2. „Przysłowia mądrością narodów” – warsztaty językowe, 7 godzina lekcyjna.
21 maja - wtorek
1. Dzień flagi brytyjskiej- uczniowie ubierają się w kolorach flagi brytyjskiej.
2. „Językowa Gra Terenowa” – lekcja w plenerze dla uczniów klasy VII –
3 godzina lekcyjna, dla uczniów klasy VI – 7 godzina lekcyjna.
22 maja - środa
1. „Gimnastyka dla ciała i języka” – aktywne przerwy w językach obcych.
2. „Quizziz”- poucz się z nami języków obcych online-VII, VIII, III gimnazjum, 6 lekcja.
3. „Szkolny konkurs tłumaczeniowy dla przyszłych tłumaczy językowych
i nie tylko...” – uczniowie klas VII, VIII, III gimnazjum – 7 lekcja.
23 maja - czwartek
1. Dzień flagi niemieckiej- uczniowie ubierają się w kolorach flagi niemieckiej.
24 maja - piątek
1. „Szkolny konkurs wiedzy o krajach anglo- i niemieckojęzycznych” –
gra planszowa na sali gimnastycznej dla klas I-III 4 godzina lekcyjna,
dla klas IV-Va, Vb – 5 godzina lekcyjna.
2. „Językowy mecz piłki nożnej” dla uczniów klas VI, VII, VIII i III
gimnazjum – 7/8 godzina lekcyjna.
„Muzyka łączy nas”- poniedziałek: piosenki po angielsku, we wtorek – piosenki po niemiecku, w środę – piosenki po włosku, w czwartek – piosenki po francusku, w piątek – piosenki po hiszpańsku
„Kulinarne podróże po różnych kuchniach świata” – codziennie, obiady z różnych państw na stołówce szkolnej.
We wszystkich konkursach przewidziane są nagrody! Zgłoszenia co najmniej dzień wcześniej u nauczycieli języków obcych.
Zapraszamy!
„Ratujemy i uczymy ratować”.
- Szczegóły
- Odsłony: 1936
Wśród wielu szkolnych umiejętności znaczenie priorytetowe zajmują te, które pomagają ratować zdrowie i życie drugiego człowieka. Uczniowie klasy III edukacji wczesnoszkolnej na zajęciach edukacyjnych poznali podstawowe czynności określane mianem pierwszej pomocy. Najpierw na lekcjach z wychowawcą dzieci poznały część teoretyczną. Znają numery telefonów alarmowych, potrafią przeprowadzić rozmowę z dyspozytorem i wezwać pomoc do nagłego zdarzenia – uczniowie dowiedzieli się, w jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo własne i osoby rannej. Praktyczną część przeprowadził przeszkolony w tym zakresie nauczyciel. Odbyły się ćwiczenia resuscytacji krążeniowo-oddechowej na fantomach dostępnych w naszej szkole. Podczas tych ćwiczeń dzieci uczyły się sprawdzać przytomność osoby poszkodowanej, rozpoznawać, czy oddycha oraz układać ją w bezpiecznej pozycji bocznej ustalonej. Wykorzystując fantom, dzieci uczyły się, jak skutecznie pomóc rannemu, który nie oddycha. Uczniowie ćwiczyli oddechy oraz uciski ratownicze. Wszyscy zapamiętali, że należy wykonać 2 oddechy ratownicze i dokonać 30 ucisków klatki piersiowej.
Poznanie zasad pierwszej pomocy pomogło dzieciom oswoić się z tak ważnymi zagadnieniami, pokonać obawy co do swoich umiejętności ratowniczych oraz kształtować właściwe nawyki.