Aktualności
WARSZTATY PROFILAKTYCZNE
- Szczegóły
- Odsłony: 895
Dnia 14.09.2021 r. w naszej szkole odbyły się warsztaty profilaktyczne dla uczniów, w trzech grupach wiekowych.
Klasa VI – program ,,DEBATA” Program ma charakter uprzedzający. Jego zadaniem jest zapobieganie przedwczesnemu używaniu alkoholu, towarzyszącym temu konsekwencjom oraz promowanie postawy trzeźwości. Spotkanie służy przyjrzeniu się przekonaniom normatywnym młodzieży i próbie ich modyfikacji. Przeprowadzana podczas programu ankieta umożliwia postawienie wstępnej diagnozy na temat picia alkoholu przez młodzież. Program „Debata” reprezentuje formę krótkiej interwencji profilaktycznej w grupie i ma za zadanie redukować czynniki ryzyka: poznawcze i społeczne skłaniające młodych ludzi do picia alkoholu. Obecna wersja programu znajduje się w „Systemie rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego” wdrażanym przez: Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Ośrodek Rozwoju Edukacji oraz Instytut Psychiatrii i Neurologii.
Klasa VII – program "NIE DAJ SIĘ ZŁAPAĆ W SIEĆ - ALKOHOL, INTERNET". Głównym celem programu jest ochrona dzieci przed zagrożeniami współczesnego świata. Do takich zagrożeń należą: przedwczesna inicjacja alkoholowa, uzależnienie od Internetu, cyberprzemoc. Problemy te są wynikiem gwałtownych zmian cywilizacyjnych m.in. rozwoju i upowszechnieniu sieci internetowej. Program spełnia założenia profilaktyki uniwersalnej. W programie szczególny nacisk położono na wzmacnianie poczucia własnej wartości, mówienia o sobie, umiejętności aktywnego słuchania i zasad dobrej komunikacji i bezpieczeństwa. Podstawowe cele programu:
- Edukacja w zakresie przedwczesnej inicjacji alkoholowej, zagrożeń i skutków wynikających z zażywania tego typu środka zmieniającego świadomość.
- Uświadomienie i modyfikacja w kierunku zdrowego stylu życia zagrażających postaw dotyczących używania alkoholu oraz zachowania wobec popularnych zjawisk społecznych takich jak komputer, Internet.
- Edukacja dzieci w zakresie zasad bezpiecznego posługiwania się Internetem.
- Dostarczenie uczniom wiedzy o zagrożeniach związanych z korzystania z sieci.
- Pomoc uczniom w rozwiązywaniu problemów związanych z przemocą w sieci.
- Tworzenie kodeksu bezpiecznego posługiwania się Internetem.
- Wypracowanie zasad zdrowego i bezpiecznego życia, zachęta do świadomego i aktywnego organizowania sobie czasu wolnego.
Klasa VIIIa i VIIIb – program ,,SMAK ŻYCIA, CZYLI DEBATA O DOPALACZACH ” dostarczył młodym ludziom podstawowych informacji na temat „dopalaczy” i zagrożeń wynikających z ich używania, a w konsekwencji zwiększenia ostrożności i zmniejszenia otwartości na kontakty z tymi produktami. Program oprócz dostarczenia młodzieży wiedzy na temat „dopalaczy” poruszał tematykę najczęściej używanych substancji psychoaktywnych, takich jak alkohol, nikotyna, amfetamina, marihuana. Jest to program profilaktyki uniwersalnej.
Prowadzący warsztaty: trenerzy Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień oddział w Płocku.
Integracyjny rajd rowerowy klasy siódmej
- Szczegóły
- Odsłony: 1028
Spragnieni kontaktów z kolegami po zdalnym nauczaniu wybraliśmy się na integracyjny rajd rowerowy . Wyjazd spod szkoły rozpoczęliśmy zbiórką, na której zostaliśmy zapoznani z zasadami bezpieczeństwa. Przy pięknej słonecznej aurze jechaliśmy obok Alei Dębów i traktem lasu Gułowskiego. Co jakiś czas robiliśmy przystanki, podczas których odpoczywaliśmy i podziwialiśmy florę i faunę naszej okolicy. W końcu dotarliśmy na skraj lasu, gdzie można biwakować i rozpalać ognisko. Pod nadzorem naszych opiekunek chłopcy sprawnie rozpalili ognisko, przy którym piekliśmy kiełbaski. Po zjedzeniu kiełbasek rozpoczęliśmy gry i zabawy, między innymi grę w piłkę nożną. Po 4 godzinach nadszedł czas na powrót. Po ugaszeniu ogniska i uprzątnięciu śmieci udaliśmy się w drogę powrotną. Po powrocie do szkoły wszyscy byliśmy wyczerpani ale bardzo zadowoleni. Opiekowała się nami nasza wychowawczyni Pani Grażyna Józwik, Pani Elżbieta Filip i Pani Aneta Michowska.
Narodowego Czytanie 2021
- Szczegóły
- Odsłony: 995
Lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania był utwór Gabrieli Zapolskiej „Moralność pani Dulskiej”. . Tegoroczne Narodowe Czytanie odbyło się w naszej szkole w poniedziałek 6 września 2021 roku. Jubileuszowe czytanie miało w tym roku specjalną oprawę – czytali dla nas Pan Dyrektor Przemysław Sala, Pani Ewa Bancerz - emerytowana nauczycielka i Pan Kuba Kardas – nauczyciel matematyki. Zgromadzeni na sali uczniowie mogli również wysłuchać czytania w parach w wykonaniu uczniów klas VIII.
„Moralność pani Dulskiej” to piękna, ale trudna sztuka, dlatego organizatorki spotkania (nauczycielki języka polskiego, panie Anna Kozak i Agnieszka Wójtowicz) zadbały o to, by przybliżyć zgromadzonym treść i problematykę sztuki. Na zakończenie spotkania uczniowie obejrzeli również inscenizację dramatu Gabrieli Zapolskiej z 2013 roku w reżyserii Marcina Wrony – w roli tytułowej wystąpiła w niej Magdalena Cielecka.
Jeśli jesteś, Czytelniku, ciekawy jak czytali nasi Goście, zajrzyj tutaj: https://youtu.be/o2aQn8S6gcU
Stańcie do boju o wiedzę i tężyznę! Olimpiada historyczno-sportowa o kawaleryjskim zabarwieniu.
- Szczegóły
- Odsłony: 1015
REGULAMIN
Stańcie do boju o wiedzę i tężyznę! Olimpiada historyczno-sportowa o kawaleryjskim zabarwieniu
INFORMACJE WSTĘPNE
Olimpiada zakłada organizację spektakularnego wydarzenia dla młodzieży, w oryginalny sposób łączącego edukację, upowszechnianie historii, sport oraz społeczną integrację.
1.Cel :
Ø Priorytetowym celem olimpiady jest uczczenie pamięci uczestników ostatniej Bitwy Kampanii Jesiennej1939 r.
Ø propagowanie i wzmacnianie zdrowych zasad współzawodnictwa
Ø stworzenie możliwości dzieciom i młodzieży do czynnego uczestnictwa w sporcie, budować i wzmacniać więzi prowadzących do wzrostu odpowiedzialności za “Małą Ojczyznę”
Ø uatrakcyjnienie lokalnych uroczystości patriotycznych, a także podstawy programowej z historii
Øpopularyzację historii i umacnianie świadomości historycznej młodego pokolenia.
- Olimpiada organizowana jest zgodnie z następującymi aktami prawnymi:
- ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 1991 nr 95 poz. 425) (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457 z późn. zmianami)
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz.U. 2002 nr 13 poz. 125)
3. Źródłem finansowania olimpiady jest dotacja z Narodowego Instytutu Wolności
1. Organizator : Towarzystwo Przyjaciół Woli Gułowskiej, Muzeum Czynu Bojowego Kleeberczyków w Woli Gułowskiej, Gmina Adamów
2. Przebieg Olimpiady:
Olimpiada ma charakter wieloetapowy. Najpierw odbędą się eliminacje wewnątrzszkolne. Potrwają one 3 dni (od poniedziałku do środy w tygodniu poprzedzającym uroczystości poświęcone ostatniej bitwie kampanii Polskiej 1939 r.). Zwycięzcy eliminacji zmierzą się w finałach, które odbywać się będą na kompleksie sportowym w Adamowie i Woli Gułowskiej. Uczestnicy będą rywalizować w quizie sprawdzającym wiedzę historyczną oraz w konkurencjach sportowych. O zwycięstwie danej szkoły w olimpiadzie zadecyduje suma punktów w poszczególnych konkurencjach. Uczestnicy rywalizować będą indywidualnie i drużynowo, poprzez swój udział w konkurencjach zdobywać będą również punkty dla szkoły. Pozwoli to na wyłonienie szkoły, która zostanie zwycięzcą całej Olimpiady.
2. Uczestnictwo
W olimpiadzie wezmą udział społeczności uczniowskie ze szkół podstawowych zaproszonych do udziału w projekcie. Uczniowie będą rywalizować między sobą podczas eliminacji. Najlepsze zespoły zmierzą się w finałach, gdzie dołączą do nich żołnierze z batalionów 15GBZ i 19 LBZ, jak również kawalerzyści z oddziałów kultywujących tradycje pułków walczących pod Wolą Gułowską.
3. Komitet Olimpiady
Organizatorzy Olimpiady powołują Komitet Olimpiady w skład którego wchodzą: dwóch przedstawicieli Towarzystwa Przyjaciół Woli Gułowskiej, dwóch przedstawicieli Muzeum Czynu Bojowego Kleeberczyków i czterech nauczycieli wychowania fizycznego z terenu gminy Adamów.
Do zadań Komitetu należy:
Ø przyjmowanie zgłoszeń uczniów ze szkół, które przeprowadziły eliminacje wewnątrz szkolne i wytypowały uczniów do finałów;
Ø sprawowanie nadzoru merytorycznego nad przebiegiem Olimpiady;
Ø przeprowadzenie olimpiady w dniach 1-2 października w Adamowie i Woli Gułowskiej;
Ø prowadzenie i przechowywanie dokumentów związanych z realizacją Olimpiady;
Ø pełnienie funkcji sędziów oraz jurorów podczas poszczególnych konkursów i konkurencji.
2. Quiz historyczny
Quiz sprawdzający wiedzę historyczną będzie przeprowadzony w piątek 01.10.2021r. o godzinie 1000 w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Adamowie. Zakres materiału sprawdzającego wiedzę historyczną z zakresu dziejów SGO „Polesie”, ostatniej bitwy kampanii polskiej 1939 roku i zagadnień związanych z tamtym okresem stanowi załącznik nr 1 niniejszego regulaminu. W quizie weźmie udział po 3 uczniów z każdej ze szkół wyłonionych w trakcie wewnętrznych eliminacji szkolnych. Quiz będzie przeprowadzony w formie testu składającego się z 30 pytań jednokrotnego wyboru. W przypadku równej liczby punktów o kolejności zadecyduje czas rozwiązania testu. Każdy z uczestników zdobywa tzw. małe punkty dla szkół według następującej punktacji: 1 miejsce – 15 pkt., 2 miejsce – 14 pkt, 3 miejsce – 13 pkt., 4 – 12, 5 – 11, 6 – 10, 7 – 9, 8 – 8, 9 – 7, 10 – 6, 11 – 5, 12 – 4, 13 – 3, 14 – 2, 15 – 1.
3. Konkurencje sportowe wraz z terminarzem
01.10.2021 r. piątek stadion LKS „Sokół” Adamów
godz. 1100 Turniej piłkarski
a) Piłka nożna chłopców rocznik 2009 i młodsi.
Drużyna składa się z 8 zawodników (5 zawodników w polu + bramkarz + 2 zawodników rezerwowych). Turniej rozgrywany będzie systemem „każdy z każdym”. Czas meczu to 12 minut. Szczegóły rozgrywek regulują przepisy PZPN dotyczące turniejów dla tej kategorii wiekowej. Za zwycięstwo w meczu drużyna otrzymuje 3 pkt, remis 1 pkt, porażka 0 pkt. Po zakończonym meczu drużyna odpowiada na 3 pytania (zakres stanowi zał. 1). Za udzielenie poprawnej odpowiedzi na wszystkie doliczamy 2 punkty, za dwie 1 pkt, pozostałe nie będą punktowane. W przypadku identycznego dorobku punktowego i bramkowego o kolejności zadecyduje konkurs rzutów karnych.
b) Na dwóch boiskach równolegle rozgrywane będą turnieje żołnierzy i kawalerzystów (zasady jak w pkt 5 a). Każda z drużyn zdobywać będzie punkty dla szkoły, którą będą reprezentować. Uwaga żołnierze odpowiadać będą na pytania o tematyce żołnierskiej, a kawalerzyści – kawaleryjskiej.
godz. 1100 Quiz historyczny przeprowadzony w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Adamowie. Szczegóły w punkcie 4.
godz. 1100 Turniej Paintballowy rozegrany na kompleksie paintball przy Muzeum Czynu Bojowego Kleeberczyków w Woli Gułowskiej. Turniej rozegrany będzie systemem „każdy z każdym”. Za zwycięstwo w meczu drużyna otrzymuje 3 pkt, remis 1 pkt, porażka 0 pkt. Po zakończonym meczu drużyna odpowiada na 3 pytania (zakres stanowi zał. 1). Za udzielenie poprawnej odpowiedzi na wszystkie doliczamy 2 punkty, za dwie 1 pkt, pozostałe nie będą punktowane.
W skład reprezentacji szkół wejdą 5-cio osobowe drużyny wspomagane jednym żołnierzem i kawalerzystą.
Godz. 15. 30 Rajd konny na orientację dla kawalerzystów.
Kawalerzyści zdobywają punkty do ogólnej klasyfikacji dla „swojej” szkoły. Reguły określane są przez Federację Kawalerii Ochotniczej RP.
02.10.2021 r. sobota kompleks sportowy przy Szkole Podstawowej oraz błonia przyklasztorne w Woli Gułowskiej
godz. 1100 Biegi uliczno-przełajowe.
Do konkurencji szkoła może wystawić maksymalnie po 5 zawodników do jednego biegu. Na wynik ogólny liczona będzie suma punktów zdobytych przez zespół tzw. małe punkty”. I tak 1 miejsce - 25 pkt, 11 miejsce - 7 pkt,
2 miejsce - 20 pkt, 12 miejsce - 6 pkt,
3 miejsce - 15 pkt, 13 miejsce - 5 pkt,
4 miejsce - 14 pkt, 14 miejsce - 4 pkt,
5 miejsce - 13 pkt, 15 miejsce - 3 pkt,
6 miejsce - 12 pkt, 16 miejsce - 2 pkt,
7 miejsce - 11 pkt, miejsca od 17 do 25 będą punktowane po 1 punkcie
8 miejsce - 10 pkt,
9 miejsce - 9 pkt,
10 miejsce - 8 pkt,
Uwaga! Każdy z zawodników będzie mógł zdobyć 5 „małych” punktów za udzielenie poprawnej odpowiedzi na pytanie o tematyce historycznej (zakres zał. nr 1). Kawalerzyści odpowiadają na pytania o tematyce kawaleryjskiej, a żołnierze żołnierskiej.
Kategorie:
1. Dziewczęta – 2009 i młodsze na dystansie 500m (jedno okrążenie wokół błoni przyklasztornych)
2. Dziewczęta - 2008-2007 na dystansie 500m jedno okrążenie wokół błoni przyklasztornych)
3. Chłopcy – 2009 i młodsi na dystansie 500m jedno okrążenie wokół błoni przyklasztornych)
4. Chłopcy – 2008 – 2007 na dystansie 1000m (dwa okrążenia wokół błoni przyklasztornych)
5. Żołnierze na dystansie 1000 m (dwa okrążenia wokół błoni przyklasztornych)
6. Kawalerzyści na dystansie 1000 m (dwaokrążenia wokół błoni przyklasztornych)
godz. 1200 Wojskowy tor terenowy.
Konkurencja rozgrywana na czas. Drużyna składa się z trzech zawodników (2 uczniów+1 żołnierz+ kawalerzysta). Na tor składa się test wiedzy o SGO „Polesie” i ostatniej bitwie kampanii 1939 r. (materiał stanowi załącznik nr 1 do regulaminu), rzut granatem na celność iprzenoszenie rannego nad przeszkodami na noszach oraz strzały z wiatrówki (vel. broni pozoracyjnej) do celu. Za każde przewinienie, błędną odpowiedź i niecelny rzut i strzał drużynie dolicza się 10 sekund. Po ukończeniu toru drużyna odpowiada na 3 pytania ratunkowe (zakres zał nr 1), za poprawną odpowiedź odejmuje się 10 sekund. Zwycięzcą zostaje drużyna, która najszybciej pokona tor.
godz. 1300 Skok w dal dziewcząt i chłopców.
Zespół składa się z dziewczyny i chłopca oraz żołnierza, którzy oddają po trzy skoki. Na wynik zespołu składa się wynik najlepszego skoku każdego z uczestników (suma trzech najlepszych skoków). Po zakończonym konkursie drużyna odpowiada na 3 pytania (zakres zał. nr 1). Za każdą poprawną odpowiedź do końcowego rezultatu doliczamy 10 cm.
godz. 1300 Rzut piłką lekarską w tył przez głowę (2kg) chłopak + dziewczyna + żołnierz.Każdy oddaje po trzy rzuty. Na wynik zespołu składa się wynik najlepszego rzutu każdego z uczestników (suma trzech rzutów). Po zakończonym konkursie drużyna odpowiada na 3 pytania (zakres zał. nr 1). Za każdą poprawną odpowiedź do końcowego rezultatu doliczamy 20 cm.
godz. 13. 00 Sztafeta uczeń- żołnierz- kawalerzysta
Sztafeta w biegu na dystansie 200 m. Wszystkie drużyny biegną jednocześnie, każdy po jednym okrążeniu i przekazują pałeczkę. Zwycięzca biegu zdobywa 10 „małych” punktów, 2 m-ce 7 pkt, 3 m-ce 5 pkt. 4 m-ce 3 pkt, 5 m-ce 1 pkt. Drugą część konkurencji stanowi konkurs wiedzowy. Za udzielenie odpowiedzi na każde z 3 pytań (zakres zał. nr 1) można uzyskać 2 pkt. Zwycięzcą jest drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów.
godz. 13. 30 Sztafeta uczeń- żołnierz- kawalerzysta (II)
Sztafeta na dystansie 200 m rozgrywana na czas (każda drużyna startuje pojedynczo). Pierwszy startuje uczeń, który w połowie trasy rzuca granatem do celu. Trafny rzut oznacza odjęcie 5 sekund od końcowego czasu. Następnie przekazuje pałeczkę żołnierzowi, który w połowie toru ma złożyć rozłożoną broń i wykonać pusty strzał (poprawne wykonanie zadania minus 5 sekund). Żołnierz przekazuje pałeczkę kawalerzyście, który pokonuje tot z białą bronią w jedną i lancą w drugą stronę. Na koniec każda z drużyn odpowiada na 2 pytania ( zakres zał. 1). Poprawna odpowiedź na każde to odjęcie 5 sekund (max 2 x 5 s.). Zwycięzcą jest drużyna, która najszybciej pokona sztafetę.
godz. 1400 Przeciąganie liny.Zespół składa się z dwóch dziewczyn, dwóch chłopców oraz 2 żołnierzy. Konkurencja rozgrywana jest systemem „każdy z każdym”. Za zwycięstwo przyznawany jest punkt. O końcowej klasyfikacji decyduje liczba zdobytych punktów. W przypadku remisu pomiędzy drużynami decydować będzie seria pytań o historii SGO „Polesie” i ostatniej bitwie kampanii 1939 r., do pierwszej błędnej odpowiedzi (materiał stanowi załącznik nr 1 do regulaminu
godz. 14.30 Konkurs rzutów karnych VIP.
W turnieju udział biorą dyrektor lub wicedyrektor i nauczyciel nie uczący wychowania fizycznego. Wykonują oni naprzemiennie po 3 rzutów karnych. W przypadku remisu przeprowadzone są do skutku dodatkowe serie, które pozwolą wyłonić zwycięzcę (tzw. „nagła śmierć”). Za zwycięstwo otrzymuje się 2 punkty. Dwa dodatkowe punkty można uzyskać za poprawne odpowiedzi na pytania dotyczące „żurawiejek”. Pytania przygotuje rotmistrz kawalerii ochotniczej Dariusz Waligórski. Zwycięzcą zostaje drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów.
Około godz. 1430 zakończenie Olimpiady. Wręczenie pucharów dla szkół i medali dla uczestników
3. Punktacja dla szkół
I miejsce - 10 pkt
II miejsce - 7 pkt
III miejsce - 5 pkt
IV miejsce - 3 pkt
V miejsce - 1 pkt
Nad prawidłowym przebiegiem zawodów i punktacją czuwać będą sędziowie, którzy decydują w sytuacjach problematycznych. W kwestiach spornych i ewentualnego remisu (poza konkurencjami, gdzie forma rozstrzygnięcia pojawiła się w regulaminie) o zwycięstwie będzie decydować dogrywka w formie odpowiedzi na pytanie z wiedzy historycznej (materiał stanowi załącznik nr 1 do regulaminu).
4. Nagrody
Wszystkie szkoły biorące udział otrzymają puchary. Na podstawie ogólnej klasyfikacji punktowej zostanie wyłoniona szkoła, która będzie zwycięzcą Olimpiady. W przypadku remisu o kolejności zadecyduje wyższa lokata w turnieju rzutów karnych VIP. Nagrodą dla zwycięzców w poszczególnych konkursach indywidualnych i drużynowych, oraz osób, które zajmą miejsca od 1 do 3 w quizie historycznym będzie 7-dniowy obóz edukacyjno-sportowy w Toporzysku. W trakcie obozu młodzież będzie mogła poszerzyć swoją wiedze historyczną na temat kawalerii i jej roli w odzyskaniu niepodległości, uczestniczyć w grze miejskiej szlakiem niepodległości w Krakowie, odbyć kurs jazdy konnej.
Zgłoszenie
Każda ze szkół biorąca udział w olimpiadzie przesyła wypełnione karty zgłoszeniowe uczestników, którzy w trakcie eliminacji wewnątrzszkolnych zakwalifikowali się do półfinałów olimpiady. Wzór karty zgłoszeniowej stanowi załącznik nr 2 niniejszego regulaminu.
Uwaga! Organizator zastrzega sobie prawo zmiany w poszczególnych konkurencjach, bądź ich odwołania, ze względu na czynniki niezależne np. pogoda.
Kontakt:
Siedziba Towarzystwa Przyjaciół Woli Gułowskiej – Dom Kultury Pomnik Czynu Bojowego Kleeberczyków,
Wola Gułowska 68,
Tel: 25 755-02-15
Europejski Tydzień Sportu
- Szczegóły
- Odsłony: 945
Europejski Tydzień Sportu. 23 – 30. 09.2021.
Cele:
· popularyzacja aktywności fizycznej wśród uczniów
· kształtowanie nawyków prozdrowotnych i ekologicznych
· przeciwdziałanie negatywnym skutkom izolacji społecznej i brakiem aktywności fizycznej.
1. Zgłoszenie działań szkoły.
2. Wyjazd na pływalnie powiatową w Rykach klasy V a, 23.09.2021r./ czwartek/.
3. Zajęcia instruktażowe tenisa ziemnego dla uczniów klas IV –VIII, przeprowadzone przez
Instruktorów Akademii Tenisa Ziemnego –Lublin, 24.09.2021r. /piątek/
4. Marsz Nordic Walking dla społeczności szkolnej i lokalnej., 26.09.2021, godzina
15.30./niedziela/
5. Rajd rowerowy klas VIII a, VIII b, 27.09.2021 r. /poniedziałek/ 7,8 godzina lekcyjna.
6. Klasowy skok w dal.
Każdy uczeń z klasy wykonuje skok w dal z miejsca. Pierwszy uczeń wykonuje skok w dal,
drugi ustawia się na miejscu skoku I też wykonuje skok w dal itd. Następnie uczniowie
układają zadanie matematyczne i wyliczają średni skok klasy.
7. Krążenie kołem hula hop dla dziewcząt w kategorii klas 4 , 5a ,5 b-6, 7 – 8a, 8b.
Każdy uczeń za udział otrzymuje 5, zwycięzca 6 jako ocenę cząstkową.
Miejsce-boisko wielofunkcyjne , aktywna przerwa.
8. Podbicia piłki dwoma rakietkami do tenisa stołowego dla klas IV,Va, Vb,VI, VII, VIIIa, VIIIb.
Konkurencja polega na podbijaniu piłki do tenisa stołowego dwoma rakietkami
trzymanymi w prawej i lewej ręce na zmianę: raz jedną ręką, raz drugą. Wygrywa uczestnik,
który podbije najwięcej razy.
Dyskwalifikacja następuje gdy: piłka odbijana jest tylko jedną ręka, gdy upadnie na ziemię.
Konkurencja rozgrywana jest na boisku sportowym- aktyna przerwa.
9. Rzut do kosza z miejsca wyznaczonego koła hula hop.
Każdy uczestnik wykonuje 4 rzuty do kosza stojąc w kole hula hop. Po trafieniu biegnie do
następnego koła, jeśli nie trafi musi wykonywać dobitkę do skutku.
Wygrywa osoba, która wykona zadanie w najkrótszym czasie. Konkurencja rozgrywana jest na
boisku wielofunkcyjnym.
10. Klasowe hasło sportowe przygotowane przez klasę.
data |
konkurencja/działania |
odbiorcy |
opiekunowie |
21.09.2021 |
Wyjazd na pływalnie. |
Klasa Va |
Pani Aneta Pietruszka Pani Justyna Gajowy |
22.09.2021 |
Zajęcia instruktarzowe tenisa ziemnego.
|
Klasy IV-VIII
|
nauczyciele wychowania fizycznego, instruktorzy tenisa ziemnego. |
26.09.2021 |
Marsz Nordic Walking. |
Klasy IV-VIII, Społeczność lokalna. |
nauczyciele wychowania fizycznego. |
27.09.2021 |
Rajd rowerowy. |
Klasa VIII a, VIIIb |
nauczyciele wychowania fizycznego |
23-30.2021 |
Klasowy skok w dal.
|
Kategoria Kl I -IV Kl V- VI Kl VII - VIII |
wychowawcy klas I-III, nauczyciele wychowania fizycznego. |
23-30.09.2021 |
Krążenie kołem hula -hop |
Kl IV-V a ,V b Kl VI – VII Kl VIII a, VIII b |
nauczyciele wychowania fizycznego |
27-30.09.2021 |
Rzut do kosza z miejsca wyznaczonego koła hula hop. |
Kl IV-V a ,V b Kl VI – VII Kl VIII a, VIII b |
nauczyciele wychowania fizycznego |
27-30.09.2021 |
Podbicia piłki dwoma rakietkami do tenisa stołowego. |
Kl IV-V a ,V b Kl VI – VII Kl VIII a, VIII b |
nauczyciele wychowania fizycznego |
23-30.09.2021 |
Klasowe hasło sportowe przygotowane przez klasę. |
Kategoria kl I -IV kl V- VI kl VII - VIII |
wychowawcy klas I- III, nauczyciele wychowania fizycznego. |