1.jpg1z.jpg2.jpg2z.jpg3.jpg3z.jpg4.jpg4z.jpg5.jpg5z.jpg6.jpg6z.jpg7.jpg7z.jpgvalley1.jpg

Aktualności

Dzień Ziemi

    22 kwietnia obchodzimy ,,Dzień Ziemi’’. W tym roku święto Ziemi przysłonił  koronawirus. Mimo zmian w naszym codziennym życiu musimy dbać o naszą planetę, aby po przeminięciu pandemii cieszyć się pięknem natury. Zatem do dzieła, weź udział w jednym z niżej zaproponowanych konkursów i zadbaj o Ziemię!

 I.     Konkurs

 POMAGAMY PTAKOM W ZAKŁADANIU GNIAZD-BUDKI LĘGOWEJ

 Konkurs kierowany jest do uczniów i ich rodziców.

 Celem konkursu jest uwrażliwienie dzieci i dorosłych na potrzeby ptaków w okresie lęgowym oraz kształtowanie aktywnej postawy wobec zmian klimatycznych i ingerencji człowieka w środowisko naturalne.

 Zasady konkursu:

  •  Konkurs adresowany jest do uczniów klas I –V.
  • Konkurs polega na wykonaniu pod opieką osoby dorosłej pracy przestrzennej według poniższych zaleceń:

Dobra budka to taka, która jest bezpieczna dla ptaków w niej zamieszkujących. Tradycyjny typ budki to prostopadłościan z lekko pochyłym daszkiem. Domek  dla ptaków powinien być jak najprostszy w budowie. Drewna nie należy impregnować ani malować. Ptaki czują zapach farb i lakierów o wiele dłużej niż ludzie. Otwór wlotowy powinien znajdować się jak najdalej od dna budki, aby uniemożliwić drapieżnikom dostanie się do lęgu. Powinien być zamontowany kołeczek.

  • Wykonanej budce lęgowej należy zrobić 3-4 zdjęcia i dokonać krótkiego opisu(jakich materiałów użyto, wymiary, kto pomagał przy wykonaniu)
  • Zdjęcia i opis przesłać do 26.04.2020 na pocztę Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Kryteria oceny: jakość wykonania, funkcjonalność, oryginalność pomysłu.
  • Lista osób nagrodzonych zostanie ogłoszona na stronie szkoły lub na najbliższym apelu szkolnym.
  • Uczniowie nagrodzeni otrzymają nagrody rzeczowe.
  • Budki lęgowe należy zachować, ponieważ po powrocie do szkoły zostaną zawieszone na drzewach rosnących w pobliżu szkoły.

 II.Konkurs

 KONKURS NA OPISANIE ,,EKOLOGICZNEGO PORTRETU MIESZKAŃCA MOJEJ MIEJSCOWOŚCI I OKOLICY’’

 Cele konkursu:
-upowszechnienie wiedzy na temat ochrony środowiska;
-zwrócenie uwagi na problemy ochrony przyrody w najbliższej okolicy;
-zbieranie opinii młodych ludzi na temat realizacji zasad zrównoważonego rozwoju w najbliższej okolicy;
-promowanie postaw sprzyjających ochronie zasobów przyrody i piętnowanie zachowań prowadzących do degradacji środowiska przyrodniczego.

Zasady konkursu:

  •  Konkurs adresowany jest do uczniów klas VI –VIII.
  • Konkurs polega na przedstawieniu opisu:
    Proekologicznych zachowań realizowanych w najbliższej okolicy przez władze i mieszkańców.
    Stosunku mieszkańców do zachowań proekologicznych.
    Codziennych działań, które pozwalają chronić zasoby przyrody.
    Przykładów działań mieszkańców okolicy, które należy piętnować, jako te które powodują degradację zasobów przyrody.
  • Praca powinna zawierać 200-250 wyrazów.
  • Kryteria oceny pracy: wartość merytoryczna pracy, trafność przekazu.
  • Lista osób nagrodzonych zostanie ogłoszona na stronie szkoły lub na najbliższym apelu szkolnym.
  • Nagrody: oceny  z geografii.

  Zachęcamy do udziału.

 

Joomla templates by a4joomla