Aktualizacja z dnia 16 marca 2020 r.
*Harmonogram rekrutacji do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej im. gen. Franciszka Kleeberga w Woli Gułowskiej
na rok szkolny 2020/2021
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
Etap rekrutacji/czynność rodzica |
Od 9 marca 2020 do 30 kwietnia 2020 r. |
Od 18 maja 2020 r. do 19 maja 2020 r. |
Składanie w sekretariacie szkoły wniosków o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym (wnioski oraz załączniki są dostępne w sekretariacie szkoły oraz na stronie internetowej http://szkola.wolagulowska.pl/). |
Od 7 maja 2020 r. do 8 maja 2020 r. |
Od 20 maja 2020 r do 22 maja 2020 r. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną |
11 maja 2020 r. |
25 maja 2020 r. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. |
12 maja 2020 r. do 13 maja 2020 r. |
Od 26 maja 2020 do 27 maja 2020 r. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia. |
14 maja 2020 r. |
29 maja 2020 r. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. |
Wszelkich informacji udziela sekretariat szkoły codziennie w godz. 7:30-15:30.
nr telefonu (25) 755 02 08
szkola.wolagulowska.pl
* Zarządzenia Nr 27/20 Wójta Gminy Adamów z dnia 16 marca 2020 r.
Kryteria brane pod uwagę podczas rekrutacji do klasy pierwszej
szkoły podstawowej na rok szkolny 2020/2021
1. Do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód, przyjmuje się na podstawie zgłoszenia rodziców dzieci i młodzież zamieszkałe w tym obwodzie. Podpisany przez rodziców wniosek zgłoszeniowy należy złożyć w sekretariacie szkoły podstawowej.
2. Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami. W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący.
3. Kryteria określone przez organ prowadzący (Uchwała nr XXII/160/17 Rady Gminy Adamów z dnia 22 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Adamów):
a. kandydat uczęszczał do oddziału przedszkolnego przy danej szkole podstawowej lub do przedszkola znajdującego się w obwodzie danej szkoły (1 punkt),
b. rodzeństwo kandydata uczęszcza do danej szkoły podstawowej(1 punkt).
4. Dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów o których mowa w pkt 3 są oświadczenia rodzica kandydata o spełnianiu kryteriów.
5. Maksymalnie kandydat może wskazać 3 szkoły, z których pierwsza określana jest szkołą pierwszego wyboru.
6. Rodzice kandydata składają podpisany wniosek rekrutacyjny o przyjęcie dziecka do szkoły w szkole pierwszego wyboru.
Procedura odwoławcza
1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danego publicznego przedszkola, publicznej innej formy wychowania przedszkolnego, publicznej szkoły.
2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
3. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły lub publicznej placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
4. Dyrektor publicznego przedszkola, publicznej szkoły lub publicznej placówki rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w ust. 3, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora danego publicznego przedszkola, publicznej szkoły lub publicznej placówki służy skarga do sądu administracyjnego.
Dokumenty do pobrania:
1. Zgłoszenie ucznia do klasy 1 szkoły podstawowej (uczniowie zamieszkali w obwodzie szkoły)
2. Wniosek rekrutacyjny (uczniowie zamieszkali poza obwodem szkoły)