Aktualności

Matematyka – TO LUBIĘ !

Odsłony: 1785

      Uczniowie klasy III edukacji wczesnoszkolnej pod kierunkiem pani Ewy Madoń uczestniczą w zajęciach matematycznych w ramach projektu „Rozwijamy kompetencje kluczowe uczniów w Szkole Podstawowej w Woli Gułowskiej”. Spotkania projektowe mają charakter zajęć pozalekcyjnych, a ich celem jest kształtowanie kreatywności, logicznego myślenia, wnioskowania, stosowania wiedzy oraz umiejętności matematycznych do rozwiązywania problemów i zadań praktycznych. Udział w projekcie poszerza ofertę edukacyjną szkoły, a jednocześnie sprzyja wspieraniu zdolności i zainteresowań naszych uczniów.

     Dzieci chętnie biorą udział w zajęciach, na których mogą „odkryć” matematykę na nowo podczas gier, zabaw logicznych i konstrukcyjnych, rozwiązywania ciekawych zadań. Tematyka zajęć obejmuje te treści, które szczególnie uczniów interesują. Trzecioklasiści lubią zadania związane z geometrią przestrzenną, konstruowanie według własnej inwencji oraz dokonywanie pomiarów (ważenie, mierzenie objętości, długości, temperatury). Dzieci chętnie manipulują materiałem poglądowym, porównują, badają różne zależności w czasie zabaw. Z zapałem sięgają po gry edukacyjne, które skutecznie i w atrakcyjny sposób wpływają na umiejętności rachunkowe, spostrzegawczość, skupianie uwagi. Podczas spotkań dostrzegają, że matematyka nie ogranicza się tylko do rozwiązywania zadań podręcznikowych, ale spotykamy ją w wielu dziedzinach życia codziennego, nawet w zabawie.

     Niewątpliwym walorem zajęć jest mała liczebność grup, która sprzyja indywidualizacji pracy oraz rozwijaniu umiejętności współdziałania podczas rozwiązywania zadań. Dzieci nawiązują  bliższe relacje rówieśnicze, uczą się współpracy i pomocy koleżeńskiej. Należy również nadmienić, iż uczniowie przejawiający trudności w opanowaniu umiejętności matematycznych określonych w podstawie programowej mogą swoja wiedzę uzupełnić i utrwalić w tych obszarach, które sprawiają im najwięcej kłopotów.

      W imieniu uczniów i rodziców serdecznie dziękujemy dyrekcji szkoły – p. Jolancie Goleń oraz p. Przemysławowi Sala za możliwość uczestniczenia w projekcie.